piątek, 22 lipca 2011

COŚ NA TEMAT FITRÓW W SAMOCHODZIE

Filtr powietrza spełnia ważną rolę filtrując powietrze zasysane przez silnik.Wszystko co przedostanie się przez filtr może uszkodzić przepływomierz (urządzenie dawkujące powietrze w stosunku do paliwa i temperatury silnika) , zatkać wtrysk benzyny lub osadzi się w komorze spalania tworząc osady, nagary które będą przyczyną zapieczenia pierścieni tłokowych.Dlatego warto wydać 10-20 zł więcej za markowy filtr powietrza niż 1000-3000zł  za naprawę główną silnika lub wymianę przepływomierza.Najczęstszym błędem przy wymianie filtra powietrza jest nieoczyszczanie skrzynki w której się on znajduje.Wyjęcie starego wkładu i założenie nowego nie na wiele się zdaje gdyż  pozostawiony brud szybko zanieczyści nowy wkład w efekcie silnik dostaje mniejszą dawkę powietrza a za dużą paliwa.Silnik nie jest wstanie spalić całkowicie mieszanki więc nie spalone paliwo dostaje się do układu wydechowego zatykając katalizator (urządzenie wykonane z metali szlachetnych pozbawiające spaliny toksycznych związków ) , sondę lambda(a mogą być nawet dwie,koszt od 150- 1200 zł za szt).Katalizatory są bardzo drogie ze względu na użyte materiały do ich budowy .Tak więc jest to pseudo oszczędność .Oszczędzając na filtrze powietrza narażamy się na poważną awarię, silnik nie ma mocy, zwiększony apetyt na paliwo i zwiększone zużycie.Chytry traci trzy razy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz